Indlæser
Mikroturismekonference - tre workshops om turisme på landet
Dato og tid
Onsdag d. 17. marts 2021 kl. 10:00 til 14:30
Tilmeldingsfrist
Fredag d. 12. marts 2021 kl. 22:00
Sted
Interesseliste Interesseliste
Mikroturismekonference - tre workshops om turisme på landet
Arrangementsbeskrivelse
Partnerskab for Mikroturisme, som består af Landdistrikternes Fællesråd, Vejle Kommune, Dansk Kyst- og Naturturisme og Landsforeningen for Landboturisme, afholder en ny digital mikroturismekonference, som skal sætte fokus på de potentialer og vækstmuligheder der er for udviklingen af mikroturismeerhverv i landdistrikterne.Til arrangementet får deltagerne tilegnet sig ny viden om aktuelle turismetendenser og konkrete værktøjer, der kan inspirere. Ud over nogle indledende oplæg vil konferencen indeholde en workshopdel i tre spor, som sætter fokus på hhv. markedsføring, produktudvikling og salgsoptimering. Sidst vil den indeholde oplæg fra to folketingspolitikere, som vil bidrage med deres visioner for mikroturismen.
Når vi inviterer til endnu en digital konference om emnet, er det fordi, mikroturismens potentialer er så enorme på landet. Mikroturismen rummer det stof, lokale væksteventyr er skabt af. Denne gang ønsker vi at give konkrete redskaber til alle dem, der går rundt med idéer til nye mikroturismeerhverv på landet, og dem, der allerede er i gang.
Program:
Tidspunkt |
Aktivitet |
10.00 – 10.20
|
Velkomst v. formand for Landdistrikternes Fællesråd Steffen Damsgaard og næstformand for Vejle Kommunes udvalg for lokalsamfund og nærdemokrati Svend Erik Nielsen. |
10.20 – 11.00
|
Den hyperlokale turisme er det nye sort v. Thomas Kjerstein, Nordic Destination. Mulighed for spørgsmål. |
11.00 – 11.30
|
Mulighed for spørgsmål. |
11.30 – 12.15
|
Tre workshops – potentialer for småskala turisme på landet 1. Markedsføring 2. Produktudvikling 3. Salgsoptimering |
|
|
|
Fælles opsamling fra workshopsene |
|
|
|
|
OBS. Ved tilmelding til konferencen vil du blive bedt om at angive, hvilket spor i workshopdelen, at du ønsker at deltage i. De tre spor er hhv. markedsføring, produktudvikling og salgsoptimering. Der er begrænset antal pladser på hvert spor, som tildeles efter først-til-mølle-princippet.